Neix 'Desaf·IA', una competició per trobar solucions a reptes socials i ambientals amb ajuda de la intel·ligència artificial
Dirigida a estudiants i alumni, se celebrarà el 13 de març al matí a la plaça Cívica. Les persones participants treballaran en equip per idear projectes en favor dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS); ho faran seguint la metodologia design thinking i amb l’ajuda de diverses eines d’IA. Un jurat expert triarà quatre equips guanyadors, que s’enduran vals de 30 euros per gastar a Abacus. Inscripcions ja obertes a l’aplicació NEXUS.
15/02/2024
El món té reptes socials i ambientals i la UAB vol ser part de la solució. Per això s’ha proposat que les seves persones estudiants i alumni utilitzin la intel·ligència artificial per idear projectes que hi donin resposta. Aquesta és la premissa de Desaf·IA, una nova competició organitzada per la Unitat d’Emprenedoria del Servei d’Ocupabilitat de la UAB.
L’esdeveniment tindrà lloc el 13 de març, dimecres, de 10.00 a 14.00 h a la sala d’estudis de l’edifici RR, a la plaça Cívica (damunt del bar). Està concebut com un taller de generació d’idees en què les persones seran agrupades en equips multidisciplinaris, amb membres de Facultats i Escoles diferents, per exercitar la seva creativitat i trobar solucions als reptes plantejats.
Per fer-ho, comptaran amb la dinamització de Pedro Olivares, coach especialista en lideratge, que guiarà la sessió seguint la metodologia design thinking. A més, els grups competidors hauran d’utilitzar diverses eines d’intel·ligència artificial que els seran de gran utilitat en el procés d’ideació dels seus projectes, com ChatGPT, Perplexity o Bard.
Els dos reptes plantejats
Els reptes que llançarà la UAB són dos i estan basats en dos ODS:
- Igualtat de gènere.
- Aigua neta i sanejament.
Així doncs, l’organització plantejarà a les persones participants un dels principals reptes socials existents i, a més, posarà damunt la taula un desafiament ambiental estretament vinculat a la sequera que pateix Catalunya.
Al final del matí, els equips faran un pitch del seu projecte i un jurat expert seleccionarà quatre equips guanyadors, dos per cada repte, en base al nivell de creativitat, la viabilitat i l’impacte de les seves propostes. Totes les persones integrants d’aquests grups rebran un val de 30 euros per gastar a Abacus.
La inscripció a l’esdeveniment és individual i gratuïta a través de l’aplicació NEXUS.