Vg. Recerca - Funcions dels àmbits que en depenen
- Gestionar projectes competitius i subvencions de recerca.
- Gestionar ajuts competitius i subvencions de recerca: difusió i assessorament de convocatòries, sol·licituds, resolucions, modificacions de concessions…
- Gestionar la col·laboració entre la Universitat i l’empresa pel que fa a les necessitats d’R+D.
- Coordinar en temes de recerca altres àrees centrals i departaments, centres d’estudis i recerca i instituts propis.
- Gestionar tot allò referent a l’obtenció de dades, orientada a la presa de decisions, sobre l’activitat i la producció científiques de la UAB (grups de recerca, departaments, centres, instituts)
- Obtenir indicadors agregats o sectoritzats (línies de recerca, disciplines científiques, estructures bàsiques de recerca…) i visibilitzar la producció científica.
- Donar suport a les activitats derivades de la política científica de la UAB (vicerectorats) i executar-les.
- Desenvolupar formació especialitzada.
- Dur a terme la gestió administrativa de les relacions amb els clients i usuaris.
- Facilitar i gestionar la participació de la UAB en els programes de recerca de la Unió Europea.
- Facilitar informació als investigadors de la UAB sobre tots els recursos disponibles per a l’R+D en l’àmbit internacional, en general, i europeu, en particular.
- Donar assessorament en la participació i el lideratge en projectes internacionals: definició del projecte, elaboració de pressupostos, revisió de convenis (consortium agreements), contractes amb la Comissió Europea...
- Coordinar-se amb l’oficina europea de l’A4U (OPERA): elaboració del pla estratègic, identificació d’experts, etc.
- Preparar i executar projectes propis, dins del seu àmbit, finançats per les administracions (Eurociencia, LiderEU, etc.)
- Donar suport al desenvolupament d’activitats que requereixin un enfocament temàtic (salut i alimentació, TIC, medi ambient i ciències socials i humanitats):definició de clústers;jornades;treball en xarxa.
- Desenvolupar formació especialitzada.
- Dur a terme la gestió administrativa de les relacions amb els clients i usuaris.
- Donar assessorament en estratègies de protecció (IPR).
- Avaluar i protegir els resultats de recerca.
- Elaborar estudis de patentabilitat i vigilància tecnològica.
- Valoritzar els resultats de recerca: definir proves de concepte, cercar finançament, cercar socis.
- Elaborar els acords de transferència: redacció, revisió i discussió amb terceres parts.
- Participar, conjuntament amb el PRUAB, en els processos de comercialització i creació d’EBT.
- Preparar i executar projectes propis, dins del seu àmbit, finançats per les administracions (PETRA, ACCIÓ,...)
- Participar en xarxes nacionals i internacionals.
- Fer jornades de formació, informació i sensibilització dins i fora de la comunitat universitària.
- Anàlisi de dades pròpies i alienes, de recerca i de context en els paradigmes ja consolidats del “Bussiness Intelligence” i l’enfoc “Big Data”.
- Creació de serveis tecnològics associats a les dades de recerca amb alt valor afegit i un caire innovador.
- Creació de plataformes per a facilitar la integració de noves tecnologies als projectes de recerca.
- Manteniment, evolució i enriquiment de l’eina de gestió.
Donar suport bibliogràfic i documental a les activitats docents i de recerca que es duen a terme a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Promoure la qualitat de les dades de recerca, optimitzar la qualitat dels serveis i garantir el compliment dels sistemes de qualitat establerts.
Planificar, gestionar i fer el seguiment de les actuacions estratègiques amb les institucions de l’entorn adreçades a impulsar la recerca i la transferència de la Universitat i contribuir al desenvolupament territorial i regional, així com planificar les estructures pròpies de recerca de la Universitat, amb les mateixes finalitats.
Planificar i supervisar la informació necessària per a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, així com el seguiment dels seus acords.