Continguts
El diploma d'especialització té una orientació eminentment pràctica, amb la integració de
lalumnat en les tasques ordinàries davaluació, diagnòstic i/o tractament en centres hospitalaris, clínics o escolars. La formació es completa amb els continguts teòrics, destinats a posar al dia els conceptes nosològics, d'avaluació i terapèutics relatius als trastorns emocionals i la psicologia clínica aplicada a l'àmbit legal.
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Trastorns emocionals i psicologia en làmbit legal |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques II: Trastorns emocionals i psicologia en làmbit legal |
15 ECTS |
Obligatòria |
Memòria de pràctiques II: Trastorns emocionals i psicologia en làmbit legal |
3 ECTS |
Obligatòria |
Treball final de diploma |
3 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
Aquesta diplomatura de postgrau forma part del màster en Psicopatologia Clínica Infanto-Juvenil (1782).
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
-KT01: Reconèixer les principals influències en els trastorns i problemes clínics que es donen en la infància i l'adolescència, tenint en compte les variables funcionals d'adquisició i manteniment.
-KT02: Identificar els principals mètodes d'avaluació i diagnòstic a l'àmbit de la infància i
l'adolescència.
-KT03: Distingir el tipus de teràpia més adequada per al nen, adolescent i família a partir dels resultats de l'avaluació i el diagnòstic.
-KT04: Seleccionar informació i bibliografia específica, vàlida i actualitzada a través de l'avaluació crítica de documentació científica sobre psicopatologia de la infància i adolescència.
-ST01: Interpretar la informació rellevant dun cas.
-ST02: Aplicar mètodes i instruments de mesura adequats a cada situació o context.
-ST03: Escollir el tipus de teràpia més adequat per al nen, adolescent i família a partir dels resultats de l'avaluació i el diagnòstic.
-ST04: Inferir solucions als problemes que es puguin donar a la praxi professional.
-ST05: Aplicar les habilitats de comunicació necessàries a la transmissió d'informació escrita i oral.
-ST06: Analitzar treballs i investigacions de la psicopatologia des d'una perspectiva crítica.
-CT01: Hipotetitzar sobre les demandes i necessitats del nen o adolescent i del seu entorn.
-CT02: Establir els mitjans, les prioritats i els objectius de l'avaluació i la intervenció amb el nen o l'adolescent, amb la família i amb els agents educatius.
-CT03: Dissenyar el programa dintervenció més adequat per al nen, ladolescent i la família a partir dels resultats de lavaluació i el diagnòstic.
-CT04: Considerar ladequació dels mètodes i instruments de mesura i dintervenció a la situació o context específics.
-CT05: Crear informes psicològics o psicopedagògics sobre els resultats de l'avaluació, la
intervenció o serveis sol·licitats.
-CT06: Considerar l'ètica i el codi deontològic en tota actuació, jutjant els efectes de la pràctica clínica o educativa sobre el nen o adolescent, sobre la família i sobre els agents educatius implicats en la seva formació.
-CT07: Informar de forma concreta i precisa.
-CT08: Desenvolupar les habilitats de treball en equip.
Títol que s'obté
Diploma d'especialització en Trastorns Emocionals i Psicopatologia Legal Infanto-juvenil