Assignatura Crèdits Caràcter

Política arxivística i sistemes de gestió de documents

3 ECTS

Obligatòria

Direcció estratègica de serveis de gestió de documents i arxiu

6 ECTS

Obligatòria

Gestió econòmica, financera i de persones en serveis de gestió de documents i arxiu

6 ECTS

Obligatòria

Accés, màrqueting i difusió als serveis de gestió de documents i arxiu

3 ECTS

Obligatòria

Itineraris

El diploma d'Expert en Direcció Executiva de Serveis de Gestió de Documents i Arxiu ofereix dues modalitats de matriculació:

- Inscriure's al diploma complet.

- Cursar, de forma independent els següents cursos d'especialització:
1. Direcció Estratègica de Serveis de Gestió de Documents i Arxiu
2. Gestió econòmica, financera i de persones en serveis de gestió de documents i arxiu
3. Política Arxivística i Sistemes de Gestió de Documents

Un cop superats aquests tres cursos, podràs matricular-te de l'assignatura Accés, màrqueting i difusió als serveis de gestió de documents i arxiu i finalitzar el diploma d'Expert.

Programes relacionats

Curs en Direcció Estratègica de Serveis de Gestió de Documents i Arxiu
Curs en Gestió econòmica, financera i de persones en serveis de gestió de documents i arxiu
Curs en Política Arxivística i Sistemes de Gestió de Documents

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

Coneixements
Descriure l'estructura i aplicacions dels sistemes i programes de gestió de documents, així com els seus processos i instruments.
Reconèixer els tipus d'eines TIC que existeixen per la gestió dels documents.
Reconèixer els instruments bàsics per la prevenció de riscos laborals.
Proporcionar les tècniques de selecció i valoració en l'àmbit dels recursos humans.
Aprendre les tècniques pressupostàries, les d'assoliment d'objectius i la millora dels serveis per a la presa de decisions.
Descriure projectes de referència basats en tecnologies web, el protocol OAI-PMH, Linked Open Data i Intel·ligència Artificial.

Habilitats
Aplicar el marc legal relacionat amb l'àmbit arxivístic.
Identificar els interlocutors clau en la implementació d'un sistema de gestió de documents.
Identificar els elements essencials de la planificació estratègica a les organitzacions.
Determinar els criteris de construcció i la gestió dels edificis d'un entorn d'arxiu.
Identificar els principals aspectes diferencials entre la gestió del document electrònic en comparació amb la gestió del document en paper.
Utilitzar la comunicació interpersonal com a eina eficaç de gestió d'equips.
Identificar les competències clau per fomentar la motivació en els grups de treball.
Identificar les necessitats i expectatives de les persones en un equip de treball.
Aplicar tècniques de lideratge: responsabilitzar i delegar tasques.
Aplicar els principis i tècniques financeres a les organitzacions amb serveis de gestió documental i arxiu.
Aplicar el marc normatiu i els límits del dret d'accés a la informació pública i la reutilització de la informació en el sector públic en els serveis de gestió de documents i arxiu.
Utilitzar les possibilitats de les tècniques de màrqueting aplicades als serveis de gestió de documents i arxiu.

Competències
Crear estratègies d'organització i planificació en un entorn automatitzat.
Formular una política arxivística adequada, dinàmica i completa, dins del marc legal vigent.
Idear un sistema d'arxius viable en el context de transformació digital.
Dissenyar un Pla estratègic.
Dissenyar un pla de prevenció i avaluació de riscos laborals en un entorn concret.
Integrar una visió moderna del lideratge basat en la responsabilitat i el compromís.
Dissenyar plans de màrqueting aplicats als serveis de gestió de documents i arxiu.
Integrar les possibilitats de les tecnologies de la informació i comunicació en els àmbits de la difusió de la informació documental, els fons documentals i els centres arxivístics.

Títol que s'obté

Diploma d'Expert en Direcció Executiva de Serveis de Gestió de Documents i Arxiu

Vols rebre més informació?