Mòdul 1. DE.Estadística en Ciències de la Salut
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Fonaments de Disseny i d'Estadística |
12 ECTS |
Obligatòria |
Processament de dades sanitàries amb Stata |
6 ECTS |
Obligatòria |
Models de regressió per respostes contínues, categòriques, de recompte i de supervivència |
15 ECTS |
Obligatòria |
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Metodologia de la investigació sanitària (I) |
9 ECTS |
Obligatòria |
Metodologia de la investigació sanitària (II) |
6 ECTS |
Obligatòria |
Treball de fi de màster |
12 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
Per a opcions de matrícula consultar el web https://metodo.uab.cat/
El màster de formació permanent en Dissenys i Anàlisis de la Investigació en Ciències de la Salut es pot cursar mitjançant tres opcions:
- Matricular el màster de formació permanent sencer
- Matricular el diploma d'especialització en Estadística en Ciències de la Salut, i un cop superat matricular els 27 crèdits restants.
- Matricular els cursos fins completar els 48 ECTS i un cop superats matricular el treball de fi de màster.
Programes relacionats
Postgrau en Estadística en Ciències de la Salut
Curs en Fonaments de Disseny i Estadística en Ciències de la Salut
Curs en Metodologia de la Investigació: Estudis de Cohorts i de Casos i Controls
Curs en Metodologia de la Investigació: Fonaments de Disseny i Estadística. Dissenys Experimentals
Curs en Models de Regressió per Respostes Contínues, Categòriques, de Recompte i de Supervivència
Curs en Processament de Dades Sanitàries amb Stata
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Organitzar les dades d'un estudi amb ordinador (llegir bases de dades, aplicar algorismes per crear variables, tractar seguiments i reestructurar la matriu de dades) per preparar-les per l'anàlisi estadístic.
- Realitzar l'anàlisi descriptiva i bivariant de les dades d'un estudi, calculant índexs i generant gràfics, mitjançant l'ús d'un programari estadístic, i tenint en compte el disseny que les ha generat.
- Reconèixer els models estadístics més adequats en funció de les hipòtesis a comprovar i de l'escala de mesura de les variables que intervenen.
- Estimar models predictius de regressió múltiple, logística binaria, multinomial, de Poisson, binomial negativa i de riscos proporcionals de Cox, seleccionant els predictors que contenen en funció dels objectius de l'estudi.
- Identificar les etapes d'elaboració d'un disseny d'investigació experimental.
- Aplicar el disseny d'investigació experimental adequat als objectius de recerca.
- Identificar les etapes d'elaboració dun disseny de cohorts i d'un de casos i controls.
- Aplicar el disseny d'investigació de cohorts o de casos i controls adequat als objectius de recerca.
- Avaluar i justificar els possibles biaixos en estudis experimentals, assajos clínics, estudis de cohorts i estudis de casos i controls.
- Redactar un projecte d'investigació per obtenir finançament públic.
Competències transversals
- Delimitar els diferents continguts d'una recerca que han de formar part dels apartats d'un article original o duna comunicació científica, i redactar el text.
- Llegir amb judici crític articles científics des d'una perspectiva metodològica.
- Dominar la terminologia científica-metodològica per comprendre i interactuar amb altres professionals.
- Defensar i comunicar públicament una comunicació científica.
- Saber comunicar i difondre els resultats de les investigacions fent servir els canals pertinents.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Dissenys i Anàlisis de la Investigació en Ciències de la Salut