Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Valoració Diagnòstica en Psiquiatria i Psicologia Infantojuvenil |
6 ECTS |
Obligatòria |
Neurobiologia dels Trastorns Psicopatològics |
6 ECTS |
Obligatòria |
Trastorns del Neurodesenvolupament i de la Conducta |
10 ECTS |
Obligatòria |
Trastorns Emocionals a la Infància i l' Adolescència |
10 ECTS |
Obligatòria |
Intervencions Terapèutiques en Psiquiatria i Psicologia Infantojuvenil |
10 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica Clínica I |
15 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica Clínica II |
15 ECTS |
Obligatòria |
Recursos Assistencials i Psiquiatria Forense en Psiquiatria i Psicologia Infantojuvenil |
6 ECTS |
Obligatòria |
Treball Final de Màster |
12 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
El Màster en Neuropsiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil, es pot cursar mitjançant les següents opcions:
- Matricular al màster sencer.
- Matricular-se a la diplomatura de postgrau i un cop superada matricular-se dels crèdits restants.
Programes relacionats
Postgrau en Neuropsiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Saber fer una anamnesis correcta i disseny de l'exploració a realitzar. Aprendre a dissenyar un informe de resultat i com dur a terme l'entrevista parental amb el resultat dels mateixos.
- Conèixer la base neurobiològica dels trastorns psicopatològics per tal de tenir un coneixement més profund dels mateixos.
- Aprendre els principals trastorns psicopatològics del neurodesenvolupament i la conducta, les seves característiques clíniques, etiològiques i de detecció de cada un d'ells.
- Aprendre els principals trastorns psicopatològics d'origen emocional, les seves característiques clíniques, etiològiques i de detecció de cada un d'ells.
- Elaborar lestratègia terapèutica més adient pel pacient segons els resultats obtinguts en el procés de valoració diagnòstica, i implementar-la.
- Conèixer la xarxa de dispositius assistencials tenim a l'àmbit de la xarxa pública i saber quan cal fer ús dels mateixos i com.
- Saber com és el procés forense a l'àmbit de la psicopatologia infantojuvenil.
- Interpretar els resultats d'una recerca en psicologia de nens i adolescents i utilitzar els resultats de la investigació per avaluar, diagnosticar, prevenir i intervenir en psiquiatria i psicologia clínica infantojuvenil.
- Realitzar una recerca en l'àmbit de la psiquiatria i psicologia infantojuvenil sabent interpretar els resultats psicomètrics i exposant un treball rigorós i científic i amb una comunicació efectiva.
Competències transversals
- Dominar la terminologia psicopatològica per comprendre i interactuar eficaçment amb d'altres professionals.
- Adquirir habilitats de comunicació, podent transmetre de forma concreta i precisa la informació.
- Saber treballar en equip.
- Adquirir capacitat de resposta per gestionar correctament els problemes i conflictes que poden sorgir en la praxis professional.
- Redacció d'informes clínics.
- Fer servir les fonts documentals i mostrar un domini en les estratègies d'accés a la informació.
- Analitzar treballs, articles, recerques de la professió des d'una perspectiva crítica.
- Valorar els punts forts i febles d'un treball d'investigació, sabent analitzar les implicacions pràctiques i teòriques del mateix.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Neuropsiquiatria i Psicologia Infantojuvenil