Continguts
Aquest estudi consta de 6 assignatures teòriques (45 ECTS), una assignatura de pràctiques supervisades (9 ECTS) i un treball final (6 ECTS)
A1: Tecnologia inclusiva
- Accessibilitat a la tecnologia de la informació i la comunicació
- Recursos tecnològics per a la inclusió
- Xarxes socials i comunicació
A2: Mirades inclusives des de l'art
- Els llenguatges artístics com a eina per a la inclusió educativa i social
- Llenguatge visual i plàstic i els processos d'inclusió
- Llenguatge musical i els processos d'inclusió
- Llenguatge corporal i els processos d'inclusió
A3. Suport inclusiu a les dificultats d'aprenentatge i al desenvolupament de les capacitats cognitives
- Identificació de les necessitats educatives en persones amb discapacitat cognitiva
- Identificació de les necessitats educatives en persones amb dificultats i trastorns en l'aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalcúlia)
- La Personalització dels processos d'ensenyament aprenentatge
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
A4. El trastorn de l'espectre autista des d'un enfocament inclusiu
- Identificació de les necessitats educatives
- La Personalització dels processos d'ensenyament aprenentatge
- Suport i treball en xarxa per a la inclusió social
A5. Gestió de les emocions i del comportament en un entorn inclusiu
- Com gestionem les nostres emocions en una societat inclusiva?
- Discapacitat i sexualitat: i jo per què no?
- Tenim un antídot per regular els problemes de comportament?
- Contribuïm des de les nostres conductes a una societat més inclusiva?
A6. Revisió de pràctiques inclusives col·laboratives: experiències inspiradores
- Guió d'anàlisi d'una experiència inclusiva inspiradora
- Anàlisi d'experiències: el seu valor propi i generalitzable
- Aprofundiment en els principis teòrico-pràctics en els que es basen les experiències
- Disseny de pràctiques inclusives col·laboratives en contextos professionals dels iles estudiants
A7. Pràctiques supervisades
A8. Treball Final de Màster (TFM)
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Tecnologia Inclusiva |
5 ECTS |
Obligatòria |
Mirades Inclusives des de l'Art |
5 ECTS |
Obligatòria |
Suport Inclusiu a les Dificultats d'Aprenentatge i al Desenvolupament de les Capacitats Cognitives |
12 ECTS |
Obligatòria |
El Trastorn de l'Espectre Autista des d'un Enfocament Inclusiu |
5 ECTS |
Obligatòria |
Gestió de les Emocions i del Comportament en un Entorn Inclusiu |
9 ECTS |
Obligatòria |
Revisió de pràctiques inclusives col·laboratives: experiències inspiradores |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Supervisades |
9 ECTS |
Obligatòria |
Treball de Fi de Màster |
6 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
Aquest estudi es pot cursar mitjançant les següents opcions:
- Matricular el programa sencer
- Matricular els mòduls que configuren l'estudi i un cop superats, matricular les pràctiques supervisades i el treball final de màster
Programes relacionats
Curs en El Trastorn de l'Espectre Autista des d'un Enfocament Inclusiu
Curs en Gestió de les Emocions i del Comportament en un Entorn Inclusiu
Curs en Mirades Inclusives des de l'Art
Curs en Revisió de les Pràctiques Inclusives Col·laboratives: Experiències Inspiradores
Curs en Suport Inclusiu a les Dificultats d'Aprenentatge i al Desenvolupament de les Capacitats Cognitives
Curs en Tecnologia Inclusiva
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- KT01: Identificar les necessitats específiques de suport de les persones en situació vulnerable per tal d'afavorir el procés d'inclusió.
- KT02: Organitzar les mesures de suport a la inclusió per garantir la inclusió social en els centres socioeducatius.
- KT03: Seleccionar les estratègies socioeducatives en els diferents entorns educatius i socials per promoure una pràctica inclusiva.
- ST01: Aplicar les estratègies a tenir en compte en el disseny i desenvolupament dels suports específics per a les persones amb risc d'exclusió social.
- ST02: Analitzar bones pràctiques inclusives en contextos d'ensenyament i aprenentatge per tal de promoure la millora en els processos d'inclusió.
- ST03: Programar accions socioeducatives que tinguin en compte les necessitats específiques de suport de les persones per desenvolupar contextos més inclusius.
- CT01: Crear contextos d'aprenentatge inclusius amb estratègies i metodologies per promoure processos de col·laboració entre la comunitat socioeducativa.
- CT02: Generar espais de participació i interacció entre la comunitat socioeducativa per tal de promoure la inclusió educativa i social.
- CT03: Dissenyar projectes interdisciplinaris que afavoreixin el procés d'inclusió de les persones amb necessitats específiques de suport.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Suports per a la Inclusió Educativa i Social