Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La UAB amplia la seva presència digital amb Bluesky

13 feb. 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB amplia la seva presència digital amb Bluesky amb l’objectiu de reforçar el seu compromís amb la difusió del coneixement científic, la promoció del català i la lluita contra la desinformació en l’àmbit digital.

Persona amb un mòbil a la mà

La UAB ha començat a publicar a Bluesky, una xarxa social de missatges curts on les persones usuàries poden compartir i veure notícies i interactuar amb d’altres persones.

Amb aquest nou canal, que ja compta amb la verificació oficial de la plataforma, la UAB vol adaptar-se a les noves formes de comunicació i oferir a la comunitat universitària un nou espai per seguir l’actualitat de la institució: notícies sobre la Universitat, els darrers avenços en recerca, iniciatives acadèmiques i culturals, i continguts d’interès per a estudiants, professorat, personal investigador i per a la societat en general.

Aquesta activació s’emmarca en l’estratègia de comunicació de la UAB per expandir la seva influència en espais digitals emergents, que promou una interacció més oberta i participativa amb la comunitat universitària i el públic en general.

La UAB a les xarxes socials

En l’actualitat, la UAB té milers de seguidors en totes les xarxes socials on té presència:

La presència de la UAB a qualsevol de les xarxes no pressuposa compartir-ne la línia editorial ni d'altres continguts que s’hi puguin publicar. La Universitat vol reforçar el seu compromís amb la difusió del coneixement científic, la promoció del català i la lluita contra la desinformació en l’àmbit digital.  

L’Àrea de Comunicació i Promoció de la UAB és l’encarregada de vetllar pel bon ús de les xarxes socials institucionals de la UAB i de mantenir el bon nom de la Universitat. Aquesta iniciativa també implica que qualsevol compte corporatiu ha de comptar prèviament amb el vistiplau de l’Àrea de Comunicació i Promoció. Per facilitar aquest procés, hi ha un formulari per valorar la idoneïtat de les peticions i que dona als sol·licitants l’oportunitat de reflexionar sobre la pertinència d’obrir un nou compte a les xarxes socials.

Aquesta mesura vol garantir la coherència i la bona imatge digital de la UAB i facilitar la comunicació organitzada i professional a través dels canals oficials de la Universitat.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat
  • Aliança pels objectius

Dins de