La UAB amplia la seva presència digital amb Bluesky
La UAB amplia la seva presència digital amb Bluesky amb l’objectiu de reforçar el seu compromís amb la difusió del coneixement científic, la promoció del català i la lluita contra la desinformació en l’àmbit digital.

La UAB ha començat a publicar a Bluesky, una xarxa social de missatges curts on les persones usuàries poden compartir i veure notícies i interactuar amb d’altres persones.
Amb aquest nou canal, que ja compta amb la verificació oficial de la plataforma, la UAB vol adaptar-se a les noves formes de comunicació i oferir a la comunitat universitària un nou espai per seguir l’actualitat de la institució: notícies sobre la Universitat, els darrers avenços en recerca, iniciatives acadèmiques i culturals, i continguts d’interès per a estudiants, professorat, personal investigador i per a la societat en general.
Aquesta activació s’emmarca en l’estratègia de comunicació de la UAB per expandir la seva influència en espais digitals emergents, que promou una interacció més oberta i participativa amb la comunitat universitària i el públic en general.
La UAB a les xarxes socials
En l’actualitat, la UAB té milers de seguidors en totes les xarxes socials on té presència:
La presència de la UAB a qualsevol de les xarxes no pressuposa compartir-ne la línia editorial ni d'altres continguts que s’hi puguin publicar. La Universitat vol reforçar el seu compromís amb la difusió del coneixement científic, la promoció del català i la lluita contra la desinformació en l’àmbit digital.
L’Àrea de Comunicació i Promoció de la UAB és l’encarregada de vetllar pel bon ús de les xarxes socials institucionals de la UAB i de mantenir el bon nom de la Universitat. Aquesta iniciativa també implica que qualsevol compte corporatiu ha de comptar prèviament amb el vistiplau de l’Àrea de Comunicació i Promoció. Per facilitar aquest procés, hi ha un formulari per valorar la idoneïtat de les peticions i que dona als sol·licitants l’oportunitat de reflexionar sobre la pertinència d’obrir un nou compte a les xarxes socials.
Aquesta mesura vol garantir la coherència i la bona imatge digital de la UAB i facilitar la comunicació organitzada i professional a través dels canals oficials de la Universitat.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Educació de qualitat
Aliança pels objectius