Vicegerent de Persones - Funcions dels àmbits que en depenen
L’Àrea de Desenvolupament de Persones i Suport Tècnic té com a missió la planificació i execució de les polítiques de PAS, pel que fa a la planificació, l’organització del treball, la formació i la gestió del talent, la planificació i execució de les polítiques del PDI pel que fa a la formació interna i a la innovació docent, així com el desenvolupament de l’aplicació informàtica de gestió de recursos humans i la integritat de les seves dades.
Les seves funcions principals són:
- Planificar l’execució de les polítiques de PAS, l’organització del treball, l’estructura retributiva, la formació i la gestió del talent del PAS.
- Detectar les necessitats formatives i elaborar el Pla de formació anual.
- Planificar l’execució de la política de formació interna i d’innovació docent del PDI.
- Elaborar i actualitzar el catàleg de llocs de treball del PAS (Relació de Llocs de Treball, organigrama i perfils dels llocs de treball).
- Detectar i implantar millores de procés, de rendiment i d’integritat de l’aplicació informàtica de gestió de recursos humans.
- Elaborar la proposta de pressupost de Capítol I del personal de la UAB, fer-ne el seguiment i elaborar estudis econòmics.
- Retiment de comptes aportant les dades i informació requerida: Internament als diferents òrgans de govern de la UAB, i externament a Sindicatura de comptes, Auditories internes, Consell Social, Direcció General d’Universitats, Inspecció de Treball, Organismes Judicials, etc.
L’Àrea de Gestió de Persones té com a missió la planificació i execució de les polítiques de gestió del PAS i del PDI, pel que fa als processos relatius a l’accés, la promoció, el seguiment de la prevenció de la salut laboral, la conciliació i la vida laboral del personal de la UAB, i facilitar les relacions sindicals i la participació en la negociació col·lectiva.
Les seves funcions principals són:
- Planificar i executar les polítiques de gestió de personal i gestionar els processos administratius del personal de la UAB:
- Accés, provisió i promoció.
- Contractació i nomenaments.
- Seguiment de la prevenció de la salut laboral.
- Vida laboral i desvinculació.
- Nòmines i Seguretat Social.
- Executar i fer el seguiment dels acords amb òrgans de representació sindical.
- Assessorar i acompanyar les persones i gestionar els conflictes en el lloc de treball.
- Elaborar la proposta de pressupost de PAS i dur-ne a terme el seguiment.
- Retre comptes aportant les dades i informació requerida: Internament als diferents òrgans de govern de la UAB, i externament a: Sindicatura de comptes, Auditories internes, Consell Social, Direcció General d’Universitats, Inspecció de Treball, Organismes Judicials, etc.
- Avaluacions de riscos dels llocs de treball
- Avaluacions del risc psicosocial
- Investigació dels accidents laborals
- Avaluacions de salut
- Vigilància de l’especial sensibilitat
- Estudis de condicions del lloc de treball
- Elaborar la documentació preventiva bàsica: Pla de Prevenció, Pla Anual d’Activitat Preventiva, Memòria Anual de l’Activitat Preventiva
- Formació preventiva del personal
- Dur a terme la coordinació d’activitats empresarials
- Assegurar l’acompliment dels requeriments de protecció civil pel que fa les emergències
- Donar suport al president i les sessions del Comitè de Seguretat i Salut
- Proposar polítiques institucionals relatives a la seguretat i la salut
- Impulsar la integració de la prevenció, inclosa la sensibilització de comandaments acadèmics i d’administració.
- Manteniment i subministres de les farmacioles del campus
- Control i manteniment dels desfibril·ladors del campus
- Atenció primària
- Especialitats mèdiques
- Promoció de la salut
Informar, assessorar i atendre els delegats de prevenció.
Atendre els requeriments de la Inspecció de Treball pels temes preventius.
Fer el seguiment i el control dels acords del Comitè de Seguretat i Salut.