AllRead tanca una ronda d'inversió presèrie A de 2,5 milions
L'empresa derivada (spin-off) de la UAB i el Centre de Visió per Computador, que es va començar a gestar al Programa Generació d’Idees del Parc de Recerca UAB, ha desenvolupat un programari que optimitza la traçabilitat de contenidors i altres actius a ports i terminals marítimes. Ja opera a més de 30 ports i terminals marítimes de 10 països d'Europa i Llatinoamèrica.
10/11/2022
AllRead ha tancat una ronda d'inversió presèrie A de 2,5 milions d'euros per ampliar la seva presència a Espanya, Europa i Llatinoamèrica. En aquesta ronda hi han participat el fons de Tech Transfer Agrifood (TTAF), dirigit per la gestora de capital risc Clave Mayor Capital, a més de Decelera Ventures, el CDTI i diversos inversors privats.
L'empresa, fundada el 2019 pels investigadors de la UAB i el Centre de Visió per Computador -Dimosthenis Karatzas, Marçal Rossinyol i Lluís Gómez- i dos emprenedors amb llarga trajectòria - Miguel Silva-Constenla i Adriaan Landman- ha desenvolupat un pioner de detecció i lectura intel·ligent de codis i textos mitjançant algorismes de visió artificial per a ports i terminals.
La seva solució contribueix a optimitzar els processos de traçabilitat, seguretat i monitorització de mercaderies i vehicles a l'entorn logístic portuari i de transport ferroviari. El seu programari es connecta a qualsevol càmera de seguretat fixa, mòbil o dron, per detectar i identificar els actius que circulen per la plataforma intermodal: contenidors de mercaderies, vagons, segells de seguretat , matrícules, plaques de mercaderies perilloses, entre d'altres.
El problema per a la majoria dels operadors logístics portuaris és la manca d’automatització dels seus processos. Per això, els impulsors d’AllRead afirmen que la seva tecnologia té la potència en la capacitat de lectura, ja que pot generar lectures sense necessitat de reconèixer caràcter a caràcter, cosa que suposa una disrupció de l'OCR tradicional (Optical Character Recognition), que troba múltiples limitacions en entorns no controlats com els ports o els operadors logístics i ferroviaris.