SGIQ de la Facultat
Sistema de Garantia Interna de Qualitat (SGIQ) de la Facultat de Filosofia i Lletres
La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha desenvolupat un Sistema de Garantia Interna de Qualitat marc (SGIQ UAB) amb el propòsit de reflectir el ferm compromís d'oferir uns programes formatius de qualitat que incloguin en el seu funcionament mesures per assegurar la contínua avaluació i millora dels mateixos.
Aquest sistema de gestió de la qualitat s'ha dissenyat seguint les directrius del programa AUDIT i les recomanacions de les agencies de qualitat AQU, ANECA, i ENQA.
El SGIQ de la Facultat de Filosofia i Lletres assumeix el compromís de la UAB i contribueix a oferir uns estudis de qualitat que garanteixin el desenvolupament de les competències, habilitats i aptituds establertes en els diferents programes formatius del Centre, per tal d'acomplir amb l'objectiu fonamental d'oferir una formació científica de grau i de postgrau fonamentada en les necessitats i les expectatives dels seus usuaris i usuàries, i de la societat en general, i que afavoreixi la inserció laboral dels seus titulats i titulades.
El 23 de novembre de 2010 l’AQU va atorgar una avaluació positiva al SGIQ de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, en el marc del programa AUDIT.
El 2016 es va dur a terme una revisió del SGIQ de la Facultat (curs 2015/2016) aprovada en Junta Permanent de 20/03/2017.
El 2019 s’ha realitzat la segona revisió del SGIQ (amb dades dels cursos 2015/2016, 2016/2017 i 2017/2018) i s’han aprovat els processos del Centre en Junta Permanent de 04/11/2019.
El 2020 s'ha realitzat la tercera revisió del SGIQ (amb dades dels cursos 2017/2018, 2018/2019 i 2019/2020) i s'han aprovat els processos del Centre en Junta Permanent de 03/12/2020.
En el mes d'abril de 2021 la Facultat obté la certificació del seu SGIQ.
En el mes de juliol de 2021 la Facultat obté l’acreditació institucional. L'obtenció d’aquesta acreditació institucional permetrà al nostre centre l'acreditació de tots els títols universitaris oficials que s'imparteixen per un període de cinc anys renovables. AQU Catalunya emetrà un segell d'acreditació per a cada una de les titulacions que imparteix i un segell d'acreditació institucional per la Facultat.
*El Reial decret 1393/2007, 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, està derogat pel Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
DOCUMENTACIÓ RELACIONADA:
- Certificat AUDIT
- Manual del SGIQ de la Facultat de Filosofia i Lletres
- Mapa de processos del SGIQ de la Facultat de Filosofia i Lletres
- Reglament i composició de la Comissió de Qualitat
- Informe d’avaluació emès pel CAE (20/05/2021)
- Certificació de la implantació del SGIQ per part d’AQU (29/04/2021)
- Acreditació institucional de la Facultat (22/07/2021)
- Informe revisió 2015-2016 (Aprovat en Junta de Facultat en data 20/03/2016)
- Informe revisió 2017-2018 (Aprovat en Junta Permanent en data 4/11/2019)
- Informe revisió 2018-2020 (Aprovat en Junta Permanent en data 3/12/2020)
- Informe revisió 2020-2022 (Aprovat en Junta Permanent en data 31/05/2023)
Pla de millores de la Facultat
Processos del SGIQ marc de la Facultat de Filosofia i Lletres
Processos estratègics
o PE01. Definició de la política, objectius de qualitat i retiment de comptes
o PE02. Definició, desplegament i seguiment del SGIQ
o PE03. Creació i disseny de noves titulacions. Mapa de titulacions
o PE04. Política, Gestió i Formació del Personal Docent i Investigador (PDI)
o PE05. Política, Gestió i Formació del Personal d'Administració i Serveis (PAS)
Processos clau
o PC01. Definició dels perfils d’ingrés, graduació i accés als estudis
o PC02a. Programació docent de les assignatures
o PC02b. Gestió de les guies docents
o PC03a. Gestió de les pràctiques externes
o PC03b. Gestió dels Treballs de Final d’Estudis
o PC04. Orientació a l’estudiant
o PC05. Avaluació de l’estudiant
o PC06. Gestió de la mobilitat de l’alumnat, PAS i PDI
o PC07. Seguiment, avaluació i millora de les titulacions
o PC08. Modificació i extinció de titulacions
o PC09. Gestió documental
o PC10. Acreditació de titulacions oficials
Processos de suport
o PS01a. Gestió de recursos econòmics i materials
o PS01b. Gestió de serveis
o PS02. Organització i gestió acadèmica
o PS03. Gestió de suggeriments, queixes i felicitacions
o PS04. Satisfacció dels grups d'interès
o PS05. Inserció laboral de les persones titulades
o PS06. Informació pública i transparència