Pla d'estudis Grau en Filosofia, Política i Economia UAB/UPF/UAM/UC3M
Competències bàsiques
-
Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
-
Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
-
Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
-
Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
-
Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències específiques
-
Aplicar el coneixement de les principals teories i enfocaments treballats al grau argumentant des de diferents perspectives i basant els arguments en la utilització de metodologies d'anàlisi, paradigmes i conceptes de les ciències socials.
-
Interrelacionar les diferents teories que intervenen en les disciplines del grau i les propostes (jurídiques, polítiques, econòmiques, sociològiques) que expliquen l'organització de les societats contemporànies.
-
Analitzar la diversitat contemporània tenint en compte les diferents disciplines del grau a través de la identificació dels problemes, la recollida i l’anàlisi de dades i la interpretació dels resultats.
-
Dissenyar programes en les diferents disciplines dirigits a la millora social tenint en compte els actors polítics nacionals i internacionals, les relacions que estableixen amb les institucions polítiques i l'entorn socioeconòmic del moment.
-
Avaluar programes polítics i socioeconòmics dirigits a la millora de les condicions de vida de la societat, tenint en compte el disseny, la viabilitat i la sostenibilitat del programa.
-
Plantejar i resoldre problemes de contingut econòmic i social utilitzant models matemàtics i programes de modelització economètrica, així com interpretar la solució i avaluar les conclusions obtingudes.
-
Emetre judicis que incloguin una reflexió ètica sobre temes fonamentals de caràcter social, científic i econòmic en un context representatiu de la societat, tant internacional com local.
-
Avaluar els programes de millora en la gestió i en la qualitat dels serveis públics o privats i en les institucions, analitzant el benefici i el rendiment que han produït en entorns locals i internacionals.
-
Dur a terme estudis de cas i aplicar el mètode comparat per analitzar institucions, processos i polítiques de diferents països valorant escenaris de la política internacional.
-
Identificar i analitzar els textos clàssics del pensament filosòfic polític i sociològic amb una exposició i interpretació adequades de les qüestions i problemes no resolts en les societats contemporànies.
Competències transversals
-
Formular raonaments crítics i ben argumentats, fent servir terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali els arguments esmentats.
-
Comunicar de manera eficaç en diferents idiomes els continguts de cada disciplina.
-
Debatre sobre els fenòmens globals i particulars, relacionant els conceptes i coneixements entre les diferents disciplines després d'analitzar les diverses posicions ideològiques, teòriques i normatives.
-
Mostrar coneixements sobre les implicacions de les noves formes ideològiques, polítiques, econòmiques i tecnològiques que actuen al món contemporani des d'una perspectiva globalitzada i cosmopolita.
-
Reconèixer la diversitat i la multiculturalitat a través de treball en un equip de caràcter interdisciplinari.