Nivells i acreditacions
Els cursos generals d’idiomes tenen com a finalitat que els alumnes adquireixin un domini general de l’idioma, en nivells progressius, de 100 hores de classe presencial, que s’imparteixen en dos mòduls de 50 hores (200 hores d’estudi, 8 crèdits de l’European Credit Transfer System).
UAB IDIOMES BARCELONA |
Consell d’Europa Marc europeu comú de referència per a les llengües |
|
Cursos (Idiomes estrangers) |
Mòduls |
Nivells |
Primer A1 |
1 2 |
Inicial A1 |
Segon A2 |
1 2 |
Bàsic A2 |
Tercer B1 |
1 2 |
Llindar B1 |
Quart B2.1
Cinquè B2.2 |
1 2 1 2 |
Avançat B2 |
Sisè C1.1 |
1 2 |
Domini funcional efectiu C1 |
Examen d’acreditació de nivell
També oferim exàmens d’acreditació de nivell mitjançant un examen que consta de quatre parts: expressió oral, expressió escrita, comprensió oral i comprensió escrita. És necessari aprovar aquestes quatre parts per superar el nivell i tenir dret a un certificat de nivell.
Els nostres certificats de nivell estan emesos per la Universitat Autònoma de Barcelona, prenent com a referència l’escala de nivells del Marc europeu comú de referència per a les llengües del Consell d’Europa. Els certificats de curs i d’assistència estan emesos per UAB Idiomes Barcelona.
Detecció del nivell
La prova de nivell d’UAB Idiomes consta de tres parts: prova de coneixements lingüístics, prova d’expressió escrita i prova d’expressió oral. Té una durada aproximada de 45 minuts i es pot fer de manera presencial o en línia.
Els nivells d’UAB Idiomes acrediten les capacitats següents:
- Comunicar dades personals i informació bàsica i concreta sobre un mateix i sobre l’entorn immediat.
- Manifestar necessitats bàsiques i demanar i donar informacions concretes, mitjançant expressions d’ús freqüent i frases senzilles.
- Entendre informacions breus, dirigides a un públic general, expressades en llenguatge senzill, i identificar el tema central i les dades rellevants de missatges més llargs.
- Escriure notes i textos breus, molt senzills, i emplenar formularis amb dades personals.
- Comunicar-se amb un grau acceptable d’èxit en situacions habituals i predictibles d’interacció comunicativa.
- Intervenir en converses senzilles sobre experiències personals o temes coneguts, usant les fórmules d’interacció social més habituals.
- Extreure la informació necessària de missatges directes i senzills, tant orals com escrits, sobre temes d’interès personal.
- Mantenir una activitat comunicativa en la majoria de situacions pròpies de la vida quotidiana.
- Entendre un parlant natiu que s’expressi sense marques dialectals o sense excessius col·loquialismes.
- Expressar-se amb eficàcia, oralment i per escrit, sobre temes d’interès general.
- Extreure informació essencial d’una conferència, d’una exposició o d’un text escrit extens, sobre temes d’interès general.
- Mantenir converses amb parlants natius, sense excessives dificultats i amb un nivell acceptable de fluïdesa, usant alguns girs i modismes propis de l’idioma.
- Intervenir en discussions, debats o diàlegs sobre temes d’interès general, exposant punts de vista o opinions de certa complexitat.
- Redactar, amb un nivell acceptable de correcció i en un estil adequat, textos breus de diferent caràcter.
- Comprendre el significat de textos informatius, d’opinió o de consulta i desenvolupar aquesta comprensió amb l’ajuda de diccionaris o altres materials de consulta.
- Participar, sense dificultats i de manera espontània i fluida, en converses i discussions amb parlants natius i en situacions pròpies de la vida quotidiana.
- Fer presentacions en públic, de caràcter descriptiu, sobre temes coneguts i relacionats amb el camp d’interessos propi.
- Redactar informes que incloguin arguments a favor o en contra d’un punt de vista.
- Entendre informacions i notícies de TV i ràdio i articles de premsa sobre temes d’actualitat.
- Participar activament en converses socials, acadèmiques i professionals.
- Fer presentacions o demostracions en públic.
- Preparar i produir una gran varietat de textos escrits.
- Llegir textos de creació literària.