Agents implicats
Equips de recerca de la UAB
Aquest projecte ofereix oportunitats als equips de recerca de la UAB des de diverses perspectives, en funció de la tipologia de la seva col·laboració.
Els equips de recerca col·laboradors són a qui es demana una proposta d’activitats i/o continguts a treballar amb els infants. Un cop l’equip de recerca col·laborador ha identificat els temes, àmbits o informació a treballar, el grup de recerca assessor s’encarrega de transformar aquest material en tallers per a infants d’educació primària. Finalment, els estudiants coordinadors i voluntaris s’encarreguen, en cada escola, de posar en marxa els tallers dissenyats. Es demana també als equips de recerca col·laboradors que realitzin una presentació en format vídeo, per fer possible que els infants coneguin de primera mà la feina dels científics, així com de l’organització i dinamització de l’activitat de tancament a les instal·lacions de l’equip del campus UAB.
Aquest tipus de relació s’ha establert amb el Centre de Visió per Computador (CVC), l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA), l’Institut de Neurociències (INc) i el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG).
Els grups de recerca assessors són els responsables de garantir una bona adaptació pedagògica dels continguts específics proposats pels grups de recerca col·laboradors. Són també els responsables d’oferir formació als estudiants dinamitzadors dels tallers per ajudar-los en les seves tasques. Els grups assessors han estat fins ara: El Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), el grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS), i el Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN).
El grup de recerca avaluador, IGOP, ha estat el responsable de dissenyar un model d’autoavaluació que permetrà fer un seguiment del programa als responsables del CROMA 2.0. A tal efecte, s’ha dissenyat la recollida i la sistematització d’informació, així com un sistema d’indicadors que permet recollir i analitzar informació de l’impacte de les accions del programa.
En definitiva, aquesta participació permet dur a terme accions de disseminació i retorn social dels equips de recerca alhora que ofereix una oportunitat d’aprenentatge i repercuteix en la creació de propostes definides per adaptar els coneixements científics a l’educació primària