Materials i recursos
-Guia de recomanacions per a professorat i centres universitaris
(elaborada en el marc del Pla d'acció tutorial per a estudiants amb discapacitat UAB)
-Infografies:
Dificultats específiques en la lectura o escriptura | Discapacitat auditiva | ||
Discapacitat física |
Discapacitat psíquica |
||
Discapacitat visual |
Sordoceguesa |
||
TDAH (Trastorn del dèficit d'atenció i hiperactivitat) |
Trastorn de l'espectre autista |
Aquest material ha estat adaptat per als professors i professores de la Universitat Autònoma de Barcelona per la Fundació Autònoma Solidària.
Els documents originals han estat creats per SAPDU (Servicios de Atención a Personas con Discapacidad en las Universidades) i Fundación ONCE. Si voleu ampliar la informació, consulteu aquesta guia completa.
Per a la docència i l'avaluació virtual de l'alumnat amb NEE podeu consultar la guia creada des del PIUNE i, per conèixer els principis i pautes bàsiques per a la creació de documents accessibles podeu consultar les guies i documents següents:
- Guia per a l'ús d'Aegisub (PIUNE)
- Guia d'utilització de l'escriptura per veu de Google Docs (PIUNE)
- Guia de configuració i ús del programari de transcripció Web Captioner - video / audio en temps real (PIUNE-UAB)
- Guia per garantir l’accessibilitat de documents en format PowerPoint (PIUNE-UAB)
- Guia per l'ús de ClaroRead (PIUNE-UAB)
- Documents electrònics accessibles (Universitat d'Alacant)
- Guia d'accesibilitat a documents electronics (UNED)
- Guia de contingut digital accessible (Universitat de Lleida)
- Moodle CREDV ONCE (entrar com a visitant)