Pla d'estudis Màster Oficial - Màrqueting
Perfil d'ingrés
El màster va dirigit a aquells estudiants interessats en l’obtenció d’una formació avançada en direcció de màrqueting i en la investigació de mercats, com element per millorar les seves expectatives laborals i personals.És recomanable que els graduats hagin cursat matèries bàsiques o introductòries de màrqueting i d'investigació de mercats, d’estadística i d’economia de l’empresa.
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Dissenyar, planificar i dirigir accions de màrqueting en els nous escenaris que planteja la societat de la informació.
- Dissenyar i implantar plans de màrqueting atenent a criteris d'eficàcia i eficiència.
- Aportar solucions innovadores a problemes comercials.
- Analitzar l'estructura i el funcionament de les organitzacions empresarials i del seu mercat per a la presa de decisions en màrqueting.
- Dissenyar i executar investigacions de mercat.
- Treballar amb les fonts de dades, les metodologies i tècniques d'investigació científica i les eines informàtiques pròpies del màrqueting.
- Liderar processos d'innovació en màrqueting.
- Demostrar una visió integral del comportament del consumidor des de la psicologia, la sociologia, l'economia i el màrqueting.
- Traslladar a l'àmbit sociopolític l'anàlisi, la planificació i el disseny d'estratègies en màrqueting.
- Implementar les tècniques emergents en l'àmbit del màrqueting.
- Comprendre i conèixer els aspectes relacionats amb la gestió de la distribució comercial i de la xarxa comercial d'una organització.
- Planificar i dur a terme campanyes publicitàries.
- Demostrar un ampli coneixement de les eines de comunicació comercial en el seu context actual.
- Integrar i aplicar les noves tendències en màrqueting d'una manera rendible i efectiva en l'empresa.
Competències transversals
- Desenvolupar habilitats directives i de lideratge.
- Argumentar i redactar informes precisos i clars sobre problemes comercials plantejats.
- Desenvolupar habilitats comunicatives en presentacions orals davant públics crítics.
- Abordar situacions i / o problemes empresarials que puguin comportar un dilema ètic a partir d'una reflexió crítica.
- Treballar en equips de caràcter interdisciplinari.
- Generar idees i solucions innovadores i competitives.
- Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions.