Comissió Antifrau
En el marc del Pla de mesures antifrau, com a instrument que concreta el compromís de la Universitat com a institució pública en la lluita contra el frau i la corrupció, s’ha creat la Comissió Antifrau de la Universitat Autònoma de Barcelona com a òrgan competent de l’execució, l’adaptació i el seguiment del Pla de mesures antifrau (Acord del Consell de Govern d’1 de desembre de 2021).
Membres
- Presidenta: titular de la Secretaria General.
- Vocal: titular del Vicerectorat d’Organització.
- Vocal: titular de la Gerència.
- Vocal: cap de l’Àrea de Transformació Digital i Organització.
- Secretaria vocal: cap del Gabinet Jurídic.
Funcions
- Les funcions de la Comissió Antifrau són les següents:
- Portar a terme el Pla de mesures antifrau en els termes que s’hi descriuen.
- Desenvolupar protocols de presa de decisions eficaces, per gestionar el risc de frau, que transmetin a dins i a fora de l'organització la seva postura oficial pel que fa al frau i la corrupció.
- Resoldre les consultes, observacions i suggeriments referents a la interpretació i l’aplicació del Pla.
- Rebre les queixes sobre les conductes fraudulentes, corruptes i de conflicte d’interessos.
- Vetllar per l’actualització del Pla i efectuar propostes de modificació del seu contingut.
- Emetre un informe anual sobre l’activitat de la Comissió, que s’ha de presentar al Claustre.